08.04.2011 tarihinde Kırıkkale TeknoSA’dan aldığım Logitech F710 modelli gamepad’i geçtiğimiz Mayıs ayında Ankara TeknoSA Cebeci şubesi aracılığıyla Logosoft şirketine gönderttim. Logosoft 25 günlük tamir hakkını sonuna kadar kullandı ve nihayet Cebeci’ye geri gönderdi. Bir kaç gün gecikmeli olarak teslim aldım. Eve gidip F710’u test ettiğimde arızaların hiç birisinin düzelmediğini gördüm. Üstelik Onarım Formu adı altında bana yollanan minicik bir kağıtta Müşteri Adı satırında TeknoSA değil Vatan Bilgisayar yazıyordu.Ürün adı kısmında ise ‘Wireless Mobile Mouse 1000’. Yani benim F710 , başka birisinin mause’u ile karıştırılmıştı. Yapılan işlem kısmında ise ‘board onarıldı’ yazıyordu. Yani o mause’u onarmış logosoft çalışanları. Benim F710’a ne yaptılar çok merak ediyorum. Hızla parçaları toparlayıp 13.06.2012 tarihinde yine CEBECİ TEKNOSA aracılığıyla ürünü Logosoft’a tekrar yolladım. Şikayet kısmına sorunlu tuşlara yönelik açıklamalarım dışında ürünün tamir olmadan gönderildiğini dolayısıyla aynı hatadan 2. kez yollandığını da TeknoSA çalışanlarına not düşürttüm.(Bu arada şikayetlerim şunlar, Sol analog kesinlikle düzgün çalışmıyor. örneğin elimle analogu kullanarak bir yuvarlak çizdiğimde o yuvarlak ekrana yansımıyor. Bambaşka şekiller çiziliyor. Ayrıca LT (tetik tuşu) tuşunda aşırı hassasiyet var. Kullanmasam bile kendi kendisine basıyor.) Aynı gün, yani 13 Haziranda TeknoSA’dan ürünün yollandığına dair mesaj geldi.
22 Haziranda ürünün CEBECİ’ye ulaştığını öğrendim. (9 günde tamir olmuştu. Mutlaka ters giden bir şeyler olmalıydı.) Başka bir yerde acil bir işim vardı yolumun üstündeki TEKNOSA’ya gidip hızlıca teslim aldım, işimi halledip eve döndüm başladım test etmeye. Sol analog yine bozuk. Kalibrasyon sorunu devam ediyor. Hiçbir yazılımla da düzelmiyor. Kesinlikle donanımsal bir arıza. Denemediğim sürücü kalmadı. Üstelik 2 farklı PC’de denedim. Diğer bozuk olan RT tuşundaki hassasiyet sorunu ise düzeltilmiş. O koşuşturmada Onarım Formunun yenisini kaybetmişim. Ama mağazada şöyle bir baktığımda en azından bu defa üzerinde Vatan Bilgisayar değil TeknoSA yazdığını hatırlıyorum.. Ayrıca yapılan işlem satırında kocaman bir TEST OK yazıyordu. Ancak eve gelip kontrol ettiğimde aynı sorunların devam ettiğini görünce artık bende ipler koptu. Derhal Logosoft’u aradım ,hafta sonu olduğu için kapalıydı. Uzunca bir mail yazdım ama sonradan okuduğumda çok ağır lafları içerdiğini fark ettiğimden maili silip göndermekten vazgeçtim. Haklıyken haksız duruma düşmek istemiyorum. Logitech Türkiye müşteri hizmetleri numarasını buldum (00800448825862) ve hemen aradım ancak orası da sadece hafta sonu çalışıyormuş.
Pazartesi sabahı ilk işim Logosoft’u arayıp en yetkili abimize (artık kimse o şanslı kişi) tüm nefretimi kusacağım. Çok afedersiniz ama durum gerçekten bu şekilde. İnanılmaz sinirliyim. Logitech Genel merkezine de mail attım ancak onlar Türkiye ile görüşmemin daha iyi olacağını söyleyip bana yukarıdaki numarayı verdiler.
Yaptığım her işlemin belgeleri elimde. Gözüm gibi koruyorum. Kopyaları da TEKNOSA’da var zaten. Neyse ben yine direk olarak Logosoft ile iletişim kuracağım ve neden inatla bana onarılmamış ürünü gönderdiklerini soracağım. Umarım bu kadar kibar sorabilirim.
13 Haziran günü ürünü 3. kez garantiye gönderdim.Logosoft’ta çalışan arkadaş bizzat ilgileneceğini söyledi ama gerisi gelmedi. Yine ben peşinde koşmak zorunda kaldım.
Logosoft teknik servisine mail attım ve aynen şunları yazdım,
LOGOSOFT TEKNİK SERVİS MERKEZİNİN DİKKATİNE,
25.06.2012 tarihinde tarafınıza TEKNOSA ANKARA CEBECİ aracılığıyla gönderdiğim Logitech F710 modelli gamepad’in onarım işlemlerinin 06.07.2012 tarihine kadar mutlaka tamamlanıp TEKNOSA ANKARA CEBECİ şubesine gönderilmesini önemli rica ediyorum. 25 günlük azami onarım süresi hakkınızın farkında olup ancak uzun süreli iş seyahatine çıkacağımdan dolayı müşteri memnuniyeti adına bunu sizden talep ediyorum. Kaldı ki daha önce 2 kez gönderdiğim ürün tamir edilmeden geri gönderilmişti. Eğer yine tamir edilmiyorsa kesinlikle sıfırı ile değişim ya da para iadesi talep ediyorum. Bu mail’e cevap atılmadığı ya da işlem görülmediği takdirde ANKARA MAMAK BELEDİYESİ TÜKETİCİ HEYETİNE yapacağım şikayetlerin tarafınızca kabul edileceğini anlayacağım.
Bilginize…
Bana gelen cevap ise şu şekildeydi ,
Merhaba ,
Ürününüz arızalıdır.Stoklarımızda olmadığı için iadesi alınacaktır.Teknosa şubesine iade maili atılacaktı
Ürünü 3. kez yolladığımda nihayet kabul ettiler arıza olduğunu.Ancak bu kezde sıfır ürün ile değişim için ellerinde stok olmadığını para iadesi yapacaklarını belirttiler. Bense kesinlikle sıfırı ile değişim istiyordum ve bunu dile getirdim. Logosoft personelide gitmiş stok programının ekran görüntüsünü bana yollamış. Ellerinde stok olmadığına dair kanıt göstertiyor kendince…
Bu resmin kendisini haklı çıkartmadığını, tam tersine LOGOSOFT’un stok yönetimini ne kadar başarılı yürüttüğünü gösteriyor dedim.Bir iki mailden sonra artık canıma tak etti ve TEKNOSA CEBECİ’yi aradım. Personel’e durumu tek tek anlattım. Bana müşteri hizmetlerinin numarasını veriyordu ki yöneticiyle görüşmek istediğimi ısrarla belirttim. 10 dk lık aralıksız ısrarlarımın ardından nihayet yöneticileri aldı telefonu. Kibar bir dille bir de kendisine anlattım. Mağduriyetime hak verdiğini ve ertesi günü (bugün) gelip sıfırı ile değişim yapabileceğimi söyledi.
Haftalardır süren bu macera nihayet mutlu sonla bitiyor. Türkiye’de bir ürün alıp ardından destek beklemek suç. Piyasada onlarca gamepad modeli var. Bir çoğunun fiyatı 20 TL’nin üzerini geçmez. Logitech’i tercih etmemin en büyük sebebi uzun yıllar gamepad’e destek vereceğini bilmemdi. Maalesef ki LOGOSOFT gibi rezalet bir distribütörün bu denli zorluk çıkartacağından habersizdim.Kimseye ne yapıp yapmayacağını söylemek haddime değil ancak ben yinede son bir şey söylemek istiyorum.
Nerede olursanız olun, hangi ürünü satın alırsanız alın mutlaka hakkını arayın. Çünkü siz uğraşmazsanız kimse uğraşmaz…
Yaşadığınız bu tarz durumları ister yorum kutusuna isterseniz de mail adresime yazabilirsiniz.
Sağlıcakla kalın…
Gerçekten de büyük emekler vermişsin kardeşim haklı da bi zafer yaşıyorsun lakin hiç bu kadar zahmete girmeden ilk arızada yine teknosa yetkilisi ile görüşmüş olsaydın sana yine aynı derecede yardımcı olurmuydu?
Merhaba, evet bende öyle düşünerek söylemiştim zaten ancak oradakiler değişim işlemlerini yetkili servisin yaptığını, kendilerinin ürün veremediğini söylediler. Yazının okunabilirliğini düşürmemek adına bu tip ayrıntıları yazmadım. Yorum içinde teşekkürler 🙂
merhaba hocam öncelikle çok geçmiş olsun benzer sorunla karşılaştım amma velakin daha sizin aşamaya erişemedim zorlanma açısından söyle anlatayım bir iki kelam
teknobiyotik firmasından 1 tb wd hdd aldım 10 gün evvel servise yolladım tb tarafından ürüm logosoft isimli dagıtıcı firmaya gönderildi
sorunuda yazayım aklımada iken hdd sesler yani cazırt cozurt gibi telle çizilir şeklin de hak verirsenizki bir hdd durduk yere böyle selerin peyda olması beklenemz ki olduysada bir sorun vardır demektir gelelim kaldıgımız yere logosft yetkilileri ürün değişimi yapmadan hdd demdeki sesi giderdikleri söyleyip tb ye yollamış tb ile konustugumda logosft ile görüşün yanıtını aldım neyse hdd geldim velasılı kelam işletim sistemini kurup denedim yalnız ses olayının giderilmesi dedikleri sanki sesin bir düğme aracılığı ile kısılması gibi hdd ses giderilmemiş sadece desibel düşüşü varki bazen eski ayarki gibi ses çıkarmaya başlıyor tamir edilip geldiği halde üründeki sorunun giderilmek yerine kalburüstü halledilip yollanması her halinden belli hddnin koruyucu metali üzerinde darbe izleri mevcut yani acılırken zatlar biraz kibarlık uygulamış onuda yapmaslar heralde kıracakmış adamlar sorunum bu hocam normalde böyle bir durumda hddnin değişimi söz konusudur bildigim kadarı ile bunun yerine hddnin tamiri garip gelmiştir ve sorunun hala giderilememiş olmasıda ayrı mevzu
not: hdd sesi kısılmış hali bile kasa fanları içerisinde hala duyuluyor bir hdd nin kasa fanları arasından sesinin duyulması hak verirseniz vivaldinin tablosuna yumurta sıvazlanmış haline eş değer
logosft yetkililerine mail çekip durumu izahet edip ürün değişimi talebinde bulunsam izlediğim yol yerine yoksa direk bulundugum ilçenin thm şikayette bulunsam arasındayım hdd garantimi 2 aya yakın garantisinin kalması biraz işlerimde sıkıntı yaratıyor fikir almak için sayfanızda koca bi alan işgalinde bulundum mail adresinize ulaşamadım ya da beceremedim
iyi forumlar
Alan işgali değilde, paylaşmak diyelim biz buna 😉
Anlayamadığım bir nokta var. İlk paragrafta yeni aldım demişsiniz, son paragrafta garantisinin bitmesine 2 ay kaldı demişsiniz? Ben mi yanlış anladım acaba ?
Tüketici Heyeti son çareniz olmalı bence. Birebir iletişim her zaman için daha faydalıdır. Mailinizi atın. Sinirlerinize hakim olun ve sakin, kibar bir mail yollayın. Neden sorunu çözmek yerine uğraşmadan geri gönderdiklerini sorgulayın.
Muhtemelen sizi tatmin etmeyen cevaplar alacaksınız.
Mailleşmeye devam edin. Telefon etmeyi de ihmal etmeyin. Mail ve telefon ile sonuç alamazsanız tüketici heyetine başvurun. Hakkınızı sonuna kadar ararsanız bir şeyler elde edebilirsiniz. Kısa zamanda çözüm beklemeyin derim. Hayal kırıklığına uğrarsınız.
Logosoft, Türkiye’nin en beceriksiz dağıtıcılarından birisi. Köşe başı bakkalı gibi ürünü satınca her şeyin bittiğini sanıyor. Esas meziyet satış sonrası hizmeti verebilmekte.
hocam gecenin geç saati yazdığım düşünülürse 😀 hdd yeni almadım bazı yerleri sarhoş vari kafamda ıska gectigim içindir eksik kalan kısımlar için kusura bakmayın
logosoft durumu aslında üretici firmalara sikayet edilmedi dünyaca tanınan markaların adını karalamak logosoft için artık bir gaye gibi sanırım özellikle kullanıcıların garanti sorunlarından dolayı çok dert yandıklarını gördüm biraz halkımızın vurdum duymazlıgıda işin içine girince işler iyice sarpa sarıyor dagıtıcılıgını yaptıgı firmalara kullanıcılar memnuniyetsizliklerini aksettirebilseydi belkide logosft bu kadar gevşek bir tavır sergilemeyecekti wd logitech microsoft gibi dünya çapında üne sahip firmaların bu konuda yogun bir sikayet karsısında kayıtsız kalacaklarını sanmam firmaya uyarı ardından dagıtıcılıgını elinden alınabilir satış sonrası hizmet konusunda Tr’deki çoğu firma aynı durumda tükeci hakları konusunda daha yeni bilinçleniyor milletimiz keza bu tüketici haklarını koruyan il ilçedeki thk’larında bile daha bu konuya hakim olan ya da konu hakkında özverili çalışma sergileyenleri bulmak zor maasını alırken karşılıgında hizmet verme insanlara zor gelir oldu her devlet dairesindeki her bir masada facebook denen sosyal paylasım
platformunun açık olduğu bir sistem içerisinde işlerin ciddeyetini anlamayan kafalar başa oturtulursa boş vermişlik içerisinde alacagı maası hayal ederek gecirdikleri sürece adelet sistemi işleyisinde çürük çarklar ayıklanmadıkca sistem çıkar zemini üzerinde seyrederse halktan cok para babalarının ye kürküm ye mantalitesi hakimeyetini sürdürür
neyse hdd konusu hakkında aklımdaki bir iki noktayıda söyleyim 2. kez garantiye yolladıgım zaman ses sorununun hdd üzerinde ciddiyetini vurgulayıp ilk onarımla giderilemediğini söyleyip ürün değişim talebinde bulunmalımıyım sizce. hdd denilen oem parça bilgi depolamanın anahtarı oldugu vurgulayıp yasanacak herhangi bir durum karsısında büyük bir zararla karşılacagımı sıralayıp bi veryansın havasımı vermeliyim böyle bir durumla ilk karşılaşmam firmaya ne derece şiddet uygulayım:D:D
aklımdayken garanti kapsamındaki ürünlerin kargo talebi yoktur yanılmıyorsam böyle bir hakkımız oldugunu hiçe sayıp firma yetkililerini kargoyu karışılayın yoksa ürün kabul edilmeyecektir yanıtı beni zıvanadan cıkartır
teşekkürler
3 kez aynı sebepten gönderilmediği sürece sıfır ürün talep etme gibi bir şey yok. Firmalar her bozulan ürün için sıfırını gönderirlerse bu işin sonu gelmez. Ancak, ürünü tamir etmeden geri göndermek de şaka gibi bir tavır gerçekten.
Sizin hak talep etmek için senaryo kurmanıza gerek yok. 2. kez garantiye yollayın. Paketin içine dilekçe bırakın. Dilekçede ürünün tamir edilmeden yollandığını eğer aynı şeyi yaparlarsa bu defa logosoft teknik ekibinin hiç bir işten anlamadığını bizzat kabul ettiklerini düşüneceğinizi belirtin. Ayrıca, 2. defa da tamir olmadan gelirse, 3. kez tekrar yollayın. Yine dilekçe yazın. O dilekçede de, eğer cevap verilmezse, tüketici haklarına yapacağınız şikayetlerin bizzat logosoft tarafından kabul edildiğini varsayacağınızı söyleyin. Telefon numaranızı adresinizi ve mail adresinizi yazın.
Ayrıca mail atın.
Gün aşırı telefonla arayın.
Sakın sinirlenip de küfür etmeyin 🙂 Sakin olun. Sertlikten de ödün vermeyin.
Teknobiyotiğin yapacağı hiç bir şey yok ama onlara da yardımcı olmaları konusunda başvuru yapın. Sorunun logosoft’a ait olduğunu bildiğinizi ancak o kadar parayı da boşa vermek istemediğinizi söyleyin.
Markanın uluslararası numarasını arayın. Şikayetlerinizi dile getirin.
Uzun yazdım ama bu söylediklerim bir günde 10 dk nızı almayacak şeyler. Uğraşmadan olmuyor maalesef.
Kolay gelsin 😉
[Bu arada iletişim bilgilerimi bulamadığınızı da söylemiştiniz. Blog’un en sağ üstünden bulabilirsiniz.]
sagolasın dostum tb ile irtibata geecip sorunu iletecegim ve onların aracılıgı ile ürünü tekrar gönderme talebinde bulunacagım dediğiniz gibi kağıt üzerine gerekli notları düşüp kendilerine iletmeleri söyleceğim bakalım garanti bitmeden işlem sonuclanırmı 20 iş günlük tamir süreleri oldugundan cogu servis ürünle ilgilenmeyi son günlere atıyor sonuc ne olur görecegiz
saglıcakla
Geri dönüş yapmanız umuduyla … Kolay gelsin.
merhaba arkadas adamların kargo şirketi ile anlaşmasından faydalanmak istediğimi ürünü karşı ödemeli yollayıp işlem tamamlanınca gidiş ve dönüş ücretini tarafınıza yatırcagım diyoruminatla ürününüz geri cevrilir diyor.kargo şirketlerinin faiş fiyatlarıyla teknik servise 3 kez gönderim yapsam zaten bir hdd parasına mal oluyor nemenem bir olaydır böyle arıza bölümündeki adama ürün sorunuyla iligi mesaj yazıyorum ertesi gün öğleden sonra cevap geliyor kafayı yedirtecekler bana sinir konusunda oldukça durgun bir insan olmama ragmen küplerin üstünde tepinmemi sagladılar ne wd alırım ne tb den alış veriş yaparım artık malı satmaya geldiginde gösterdikleri ilginin onda birini yapmıyor adamlar ikinci el satış yapan cogu arkadas bunlardan daha özverili inanın sinirlerimi dizginlemek yerine firmanın kapısına sırf hıncımı suratlarına kusmak için gidesim var yurt dışından alırım ülkemin insanlarına aldıkları para fazla geldiki azıtmaya basladılar tutup hardiski çöpe atasım var verdiğiniz hizmete diyesim kusrumu mazur görün sinirli oldugumdan ötürü
iyi günler
Aslında bakarsanız teknobiyotik müşteri hizmetleri o kadar da kötü değildir. Kargo konusunda ben onlara hak verdim. Tabii haklılar diye 5 liralık kargo masrafı konusunda yardım etmemeleri de tuhaf.
Bence teknobiyotik’i boşverin artık. Sinirlerinizi bozduğunuza değmez. Servis ile iletişim kurun.
Bu arada iyi bayramlar 🙂