BeamNG’den ‘Kütük’ değil ‘Fizik’ Motoru

Fizik motoru deyince aklınıza ne geliyor ? Devamlı aynı noktalardan kırılan parçalar mı? Sizi bilmem ama benim aklıma, araçların, insanların ya da her hangi bir nesnenin farklı olaylara aynı tepkileri vermesi geliyor. Öyle ki bu durum ilk zamanlarda ‘vay ne kadar gerçekçi’ olmuş dedirtse de zamanla ne kadar yapay oldukları ortaya çıkıyor. Bu tarz istenmeyen durumlar günümüze doğru bir hayli azaldı.  Yeni nesil ile birlikte hızla gelişen fizik motorlarının geldiği noktayı da BeamNG ortaya koydu.

En son bir araba yarışı oynarken gerek virajlarda gerekse tümseklerde arabanız ne kadar gerçekçi tepkiler veriyordu ? ‘Benim araba gayet iyiydi açıkçası’ dediğinizi duyar gibiyim. O halde tüm bildiklerinizi unutun !

ign.com

BeamNG

İki programcı ve iki artistin 2011 yılında kurdukları bir grubun eseri BeamNG. Grup üyeleri misyonlarını açılarken özet olarak şundan bahsediyor:

Genelde fiziksel hesaplamalar işlemci çekirdekleri üzerinden yapılır. Ancak biz CPU yerine, OpenCL’den de yararlanarak, GPU’yu da ciddi anlamda kullanmak istiyoruz.

Yıkılabilen, gerçekçi, doğru ve rahatlıkla biçimlendirilebilen en gerçekçi fizik motorunu yapmak’ olarak açıkladıkları vizyonlarına ulaşmak için bir hayli çalıştıkları ortada.

‘Abi o kadar anlatıyorlar da hani icraat’ diyorsanız aşağıdaki videoyu henüz izlememişsiniz demektir.

Tanıtım videosu, 2.5 milyona yaklaşan tıklanma sayısıyla, motorun ne kadar ilgi çekici olduğunu kanıtlıyor.
İyi seyirler.

Yararlanılan Kaynak

 

Bir yorum ya da cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir