22 Mart 2013

Mac OS Mountain Lion Yazıcı Paylaşımı

Aslında oldukça basit bir işlem olmasına rağmen bazı durumlarda Macintosh’lar arasında kablosuz yazıcı paylaşımı yaparken sorun çıkabiliyor. Ben de sorun yaşayanlar için basitçe bir anlatım hazırlamak istedim.

Öncelikle yazıcıların bağlı olduğu Mac’e doğru sürücülerin kurulduğundan emin olun. Her yazıcı için siyah beyaz, renkli çıktı, tarama vb fonksiyonların çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Hiç bir sorun olmadığını düşündüğünüz zaman Apple logosuna tıklatarak System Preferences’e girip, Print and Scan’e tıklatın.

 

1

 

Açılan penceredeki sol kısımda yazıcılarınızı göreceksiniz. Listeden paylaşmak istediğiniz yazıcıya tıklatıp orta kısımdaki ‘Share Pref…’ butonuna tıklatın. Şimdi yine sol taraftaki bölmeden yazıcı paylaşımıyla ilgili olan kutucuğu seçin. Seçtiğiniz zaman sağ tarafta paylaşımla ilgili ayar yapılan bölümü göreceksiniz. Bu bölümün ‘Everyone’ olarak gözüktüğünden emin olun. Tüm pencereleri onaylayıp kapatın.

 

Şimdi yapmanız gereken işlem yazıcıları görmek istediğiniz Maclerde yine Print and Scan bölümüne girmek. Buraya girdikten sonra, biraz önce Share pref… butonuna tıkladığımız ekranda sol tarafta artı ve eksi işaretlerini göreceksiniz. Yeni yazıcı eklemek için artı işaretine tıklatıyoruz. Paylaşıma açtığımız yazıcıları teker teker listeye ekliyoruz ve gerekli ayarların otomatik yapılmasını bekliyoruz.

Hepsi bu kadar. Artık kablosuz yazıcı paylaşımı ile dilediğiniz kadar Mac’i tek bir yazıcıya bağlayabilirsiniz.

 

2

 

[box type=”info”] Notlar:

Artı işaretine basınca yazıcıları göremiyorsanız, yazıcıyı eklemek istediğiniz Mac’i yeniden başlatın ve bir süre yazıcı eklemeye çalışmayın. Mac kendisi paylaşıma açık yazıcıları bulup, ekleme listesine alacaktır. Ara sıra listeye eklenip eklenmediğini kontrol etmeniz yeterlidir.

Yazıcıların bağlı olduğu bilgisayarda sürücülerin doğru kurulduğundan emin olun. Unutmayın, ana bilgisayarda yazıcılar düzgün çalışmıyorsa, paylaşım yapılan bilgisayarlarda hiç çalışmayacaktır.

Anlattıklarım Mac 10.8.X için geçerliydi ancak 10.7 sürümünde de aynı işlemleri yapacaksınız.

Print & Scan ekranında değişiklik yapamıyorsanız, aşağıdaki kilit işaretini açmayı unutmuşsunuzdur. Kilidi açmak için yönetici hesabıyla giriş yapmanız gerekiyor. (Muhtemelen yönetici hesabındasınızdır.Kilidi açın ! )[/box]

Herhangi bir sorun yaşarsanız yorum bırakmanız yeterlidir. Bilgim dahilinde cevaplıyorum.

Sağlıcakla kalın 🙂

 

Bir yorum ya da cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir